Snelgroeiend tequilamerk wil opschalen

4 mei 2022

 

Maak kennis met dit succesvolle tequilamerk.

Deze organisatie maakt blanco tequila gemaakt van 100% pure agave. De tequila is van hoge kwaliteit en geschikt om los te drinken of in een cocktail. Het is Nederlands eerste tequilamerk, opgericht door twee jonge vrouwen. Sinds de oprichting in augustus 2021 hebben zij, ondanks de verschillende lockdowns van de horeca, meer dan 6000 flessen verkocht en een omzet gerealiseerd van €130.000,- 

De tequila wordt inmiddels verkocht op Schiphol als DE Nederlandse tequila, in Soho House en vele andere verkooppunten in voornamelijk Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Daarnaast wordt de tequila inmiddels verkocht op Curaçao, Aruba en in Frankrijk.

Dit tequilamerk speelt onder andere in op de opkomst van de Paloma, een mix van tequila en grapefruit juice, zie bovenstaande foto die door hen geschoten is. Inmiddels zie je op vele menukaarten de Paloma staan met deze tequila.

Dit kalenderjaar wordt er een omzet van €650.000,- verwacht. Om de verdere groei goed in te kunnen richten, zoeken zij financiering om grotere productieorders te kunnen realiseren. De financiering is grotendeels bedoeld voor werkkapitaal om zo de bestelling te kunnen voorfinancieren. Uiteindelijk levert elke bestelling inkomsten op, maar zal bij significante groei altijd een stuk voorgefinancierd moeten worden. 

 

Business Model:

Verkoop aan:

1) Horeca

2) Distributeurs

3) Slijterijen

 

Type klant:

B2B

 

Gewenst type investeerder:

Angel investor; Venture Capitalist; Private Equity; Incubator/accelerator

 

USP’s:

– Deze organisatie is authentiek. Het is bedacht, opgericht en wordt gerund door twee wereldse, Nederlandse vrouwen. Niet anders om het anders zijn, maar hun visie op hoe Nederlands’ enige tequilamerk hoort te zijn. Kwaliteit maar toch toegankelijk, zonder concessies. Changing the tequila culture on sip at a time.

– Focus op brand awareness, waarbij er ingespeeld wordt op de doelgroep via social media.

 

Benodigd Kapitaal:

€500.000,-
 

Investeringsbehoefte:

– €300.000,- voor werkkapitaal.

– €200,000,- voor marketing en salarissen.

 

Sector:

Horeca; Retail; Overige; Consumentengoederen

 

Bedrijfsfase:

Series A

 

Aantal founders:

2

 

Aantal huidige werknemers:

1-5

 

Ervaring:

Founder 1 was voorheen Creative Producer & Wellness Curator. Haar competenties zijn ondernemend vermogen, creativiteit, praktijkgerichtheid en visionair.

Founder 2 is 6 jaar werkzaam geweest als tax consultant bij het Deloitte M&A tax team. Haar competenties zijn: innovatief/ondernemend, analytisch, onafhankelijk, georganiseerd en behulpzaam

 

Maandelijkse omzet (huidig):

Maart 2022: €25.000,-

April 2022: €36.000,-

 

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€650.000,-
 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€1.400.000,-

 

Huidige maandelijkse kosten:

€5.000,-

Overige relevante informatie:

Een private investeerder heeft €45.000,- in 2021 geïnvesteerd. Dit was benodigd om de eerste bestelling te kunnen plaatsen.

Daarnaast zijn er bij eerdergenoemde investeerder inmiddels leningen verstrekt van €91.000,- waarmee een deel van de tweede bestelling is gefinancierd die op dit moment op weg is naar Nederland. De lening staat nog volledig open.

Interesse in dit profiel?

Reageer op dit profiel en vele andere



Volg ons

Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.

Andere interessante plaatsingen

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

VentureCapital.nl B.V. | 2024

Ontdek meer van Venture Capital

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Scan de code