The Future of Hospitality

27 mei 2021

Beschrijving onderneming:

Dit bedrijf heeft een “corona-proof” data-gedreven social media platform ontwikkelt dat consumenten en horecabedrijven in real-time met elkaar verbindt.

Er zijn twee verschillende versies dat dit bedrijf aanbiedt, één voor de consument en één voor de bedrijven:

  • Via de app vinden, delen en genieten consumenten van de beste ervaringen. 
  • Het SaaS marketing platform zorgt er voor dat horecaondernemingen en drankmerken op een effectieve manier gasten aantrekken en een relatie met hen opbouwen.

Met de nieuwe stoplicht functie verbinden zij consumenten en horecaondernemingen, naast op basis van behoeften, nu ook op basis van capaciteit. Het bedrijf draagt bij aan een veilige en succesvolle heropening van de horeca industrie.

Via het platform voor de bedrijven, kunnen locaties hun beschikbaarheid aanpassen. En consumenten kunnen tegelijkertijd via de app zien waar er beschikbare ruimte is per locatie. 

Verder introduceert dit bedrijf Branded Deals dat drankmerken het volgende biedt:

  • Een nieuwe marketing & branding kanaal;
  • Introductie & testen van nieuwe producten;
  • Demografische en gedragsinzichten van de consument.

Het bedrijf is in 2017 is gestart en in 2019 gelanceerd in Den Haag.

Business Model:

Het primaire bedrijfsmodel van deze investeringspropositie is een maandelijkse B2B SaaS die wordt betaald door bars, restaurants, hotels, clubs en cafés. Ze hebben bovendien onlangs een tweede bedrijfsmodel gelanceerd voor drankmerken, waarbij ze vooraf de kosten van de startup “subsidiëren” voor locaties die hun producten aanbieden.

USP’s:

Dit bedrijf is uniek, innovatief en beter dan alternatieven door te focussen op 3 belangrijke factoren;

1). Relevantie: alle gebruikers en content in de app is gerelateerd aan de horeca.

2). Beloningen: hun eigen token stimuleert consumenten en horecaondernemingen om de gewenste acties te ondernemen.

3). Real-time: consumenten en horecaondernemingen worden door middel van actuele content aan elkaar verbonden.

Verder bestaat het team uit ervaren medewerkers en investors.

Type klant:

B2B

Sinds de lancering zijn er 200+ B2B klanten en 15.000+ apps gedownload.

Gewenst type investeerder:

Angel investor

 

Benodigd Kapitaal:

€375.000 

Investeringsbehoefte:

Tech = 30% //// Team = 40% //// Marketing = 30% //// Admin = 10%

Sector:

Software; Horeca; Platform

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

2

Aantal huidige werknemers:

1-5

Omzet (huidig):

€20.000,-

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€1.300.000,-

 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€4.000.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

€15.000,-

Reeds toegezegde financiering:

€75.000

Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:

Ja

 

Overige relevante informatie:

De meeste invloedrijke innovaties zijn goed getimed. Ze volgen niet alleen trends, maar creëren ook trends. In onze digitale wereld is data een belangrijke motor voor efficiëntie in bedrijfsactiviteiten. Daarnaast gaat het in de horeca industrie steeds meer om beleving. Dit bedrijf speelt hier op in.

Interesse? Wij verbinden je graag

Volg ons

Recente plaatsingen

Andere interessante plaatsingen

Saleslift Studio

Saleslift Studio

Saleslift Studio maakt jouw commerciële strategie slimmer, sterker, sneller en voorspelbaar. Wij nemen het volledige...

Over Venture Capital

Venture Capital verbind investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest