
Uniek E-commerce merk in liposomale voedingssupplementen
27 maart 2023
Benodigd kapitaal
Maandelijkse omzet
Minimale ticketsize
Sector(en)
Fase
Dit is een E-commerce merk in liposomale voedingssupplementen. De unieke liposomale technologie garandeert maximale opname van voedingsstoffen.
Het probleem: “Wist je dat voedingsstoffen in traditionele supplementen slechts voor 20% worden opgenomen”?
Onze oplossing: Met onze liposomale supplementen worden tot 90% opgenomen en zijn daarmee vele malen effectiever dan veel bestaande merken. Deze liposomale techniek wordt al tientallen jaren succesvol toegepast in medicijnen en is wetenschappelijk onderbouwd.
De marktbehoefte: Zowel actieve supplement gebruikers als starters lopen tegen twee problemen aan: Er is veel rommel/fake supplementen op de markt. Ze vinden het lastig om een gezonde routine opbouwen. Wij zijn het eerste “Liposomes only merk” in Nederland dat dag verpakkingen aanbiedt.
Wij bieden 2 grote voordelen:
- Kwaliteit: bij ons zijn klanten zeker van de hoogste kwaliteit (vegan) liposomale supplementen.
- Gemak: ze hoeven nooit meer meer elke dag 3 tot 8 potten te openen.
Activiteiten: Succesvolle lancering schaalbare data driven webshop + logistieke infrastructuur Expert-brand + strategische partnerships (supplementen leverancier, bloedtest partners, apothekers, arts, diëtisten en diverse gezondheid experts). Campagnes gedraaid via: vitaminetest, Google Ads, META, Tiktok, Influencers, Klaviyo, SEO + Linkbuilding, Chat & WhatsApp, Bol.com en Amazon.
Wat is er tot nu toe bereikt? In januari 2022 opgericht en in juni 2022 is onze MVP (Minimum Viable Product) gelanceerd met als resultaat:
- Meer dan 1200 potentiële klantprofielen (via onze vitaminetest)
- 350+ klanten waarvan
- 50+ abonnees
Marktomvang: 8 miljoen Nederlanders gebruikt supplementen (56%). Een ruime meerderheid (62%) neemt zelfs dagelijks supplementen. Aan voedingssupplementen wordt jaarlijks ongeveer €1,1 miljard uitgegeven. De liposomale markt/categorie gaat hard groeien komende jaren (info uit warme retail bronnen). Doelgroep: Nederland telt meer dan 3 miljoen Xennials (17%) Deze groep is geboren tussen 1971-1985 > leeftijd 37-51 jaar. Wij focussen op vrouwen; zij kopen voor henzelf, dan hun partner en tot slot voor hun kinderen. De targeting zal op grote steden (o.a. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen) en rijkere kleine regio’s zijn (omgeving Haarlem, Bloemendaal, Aerdenhout, het Gooi etc.).
Concurrentie: Reguliere supplementen Andere liposomale supplementen Andere dag verpakkingen aanbieders.
Onze missie: Het is nu onze missie om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te helpen een gezonde gewoonte op te late bouwen. Het opzetten van goede partnerships met experts die eenzelfde visie hebben zijn een belangrijk onderdeel in onze missie.
Business model:
ABONNEMENTSMODEL | MIX & MATCH
Je stelt je eigen pakket in een paar klikken samen en kan je samenstelling van vitamines maandelijks wijzigen naar wens en behoefte.
Wij bieden 2 bundel opties aan waarbij de focus (80%) ligt op onze dag verpakkingen en 20% op maandverpakkingen. Op de meeste pakketten zit een marge van rond de 60%.
- Dagverpakkingen (80% focus): Hoogst opneembare kwaliteit supplementen in 100% recyclebare papieren sachets (28 zakjes per maand). In abonnementsvorm maandelijks bij je voordeur afgeleverd.
- Maandverpakkingen (20% focus): Hoogst opneembare kwaliteit supplementen in vrolijke en opvallende zakjes (30 capsules per vitamine zakje). Past door de brievenbus. Ook in abonnementsvorm maandelijks bij je afgeleverd.
USP’s:
- Het nummer 1 unieke liposomale supplementen merk op de markt (first mover).
- Directe partnership met supplementen fabriek en healthcare experts.
- Gebaseerd op de meest vooruitstrevende wetenschappelijk onderbouwde technologie en aangestuurd door een team van healthcare ondernemers.
- Jarenlange ervaring in de supplementen industrie, sterk in het opzetten van partnerships, ultra snel in het testen, valideren en lanceren van nieuwe initiatieven.
Investeringsbehoefte:
Er is een uitgebreide en uitgewerkte P&L investering & waardering begroting beschikbaar. Bij serieuze interesse kan deze verder toegelicht worden in een persoonlijk gesprek.
Wanneer de forecast targets met betrekking tot het binnenhalen van #nieuwe abonnees behaald worden (2023 = #1.500, 2024 = #3.000, 2025 = #5.000) draaien we begin 2024 break-even. Bepaalde investeringen kunnen dan vanuit het bedrijf gefinancierd worden. Vandaar dat het streefbedrag lager is dan het totaal benodigde investeringsbedrag.
Hieronder op hoofdlijnen de posten waar de investeringen voor gebruikt zullen worden. Ook extra toegelicht waar de focus van de marketing investeringen zal liggen. Er is ook een gedetailleerder marketingplan beschikbaar en in te zien bij serieuze interesse.
- Staff & office (salaris team, insurance, 3th party costs, office costs): € 163.000,-
- Branding, Marketing & Sales*: € 137.000,-
- Inkoopkosten (supplementen, verpakking, verzenddoos, verzendkosten): € 126.000,-
- Productontwikkeling (investeringen): € 42.000,-
- Overige kosten: € 36.000,-
*Branding, Marketing & Sales > Advertising + Content strategie (in samenwerking met strategisch scaling-up Growth Agency)
Uit MvP fase is gebleken dat er met een laser focus geïnvesteerd moeten worden in de volgende gebieden om de volgende groei stappen te maken:
- Duidelijke(re) positionering (80% dag verpakkingen focus + 20% expert-channels)
- Advertising set-us (always on laag + retargeting laag META + Adwords)
- SEO techniek + content optimalisatie (website snelheid op mobiel + contentstrategie)
- CRO quick wins
- E-mail flows (campagnes draaien)
Ervaring founder(s):
Het founding team bestaat uit 2 Health Entrepreneurs en 1 PhD dokter. De founders hebben gezamenlijk 40+ jaar ervaring binnen de commerciële supplementen industrie en de medische wetenschap. Al eerder succesvol abonnementsmodellen gelanceerd bij verschillende start-ups. Ruime e-commerce, management team en ondernemers ervaring. Gespecialiseerd in e-commerce, het succesvol opzetten van online abonnementen, marktplaatsen en directe ingangen tot wereldwijd distributienetwerk. Breed netwerk in de healthcare. Laatste grote succes: in periode van 2 jaar 5.000+ abonnees binnengehaald voor het grootste vegan omega-3 brand in Nederland.
Overige relevante informatie:
De cijfers en forecast scenario’s (Inzage van P&L investering) zijn in te zien bij serieuze interesse.
Interesse in dit profiel?
Reageer op dit profiel en vele andere
Volg ons
Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.
Kenmerken
Type klant:
Sector(en):
Bedrijfsfase:
Aantal huidige werknemers:
Aantal founders:
Gewenst type investeerder(s):
Benodigd kapitaal:
Reeds toegezegde financiering:
Minimale ticketsize:
Maandelijkse omzet:
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
Omzet (prognose) maand 13 – 24:
Maandelijkse kosten:
Andere interessante plaatsingen
Grote maat Appaloosa fokkerij zoekt investeerder
A Biotech Solving Medical Challenges of Decades
Snel- en stabiel groeiende ICT dienstverlener op zoek naar groeifinanciering



Over Venture Capital
Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.
Bellen:
Tel: 030-300.32.27
Mailen:
info@venturecapital.nl
Bezoeken:
Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest
Handige links
Informatie
© VentureCapital.nl B.V.
Design by SDG Works