Dit bedrijf is een jong en innovatief food concept, 100% vegan, 100% homemade met de belofte van Vers en Gezond Eten en Drankjes. Bij deze onderneming krijgen de klanten hun verse maaltijd binnen 15 minuten op tafel. Het plan is om hier een wereldwijde foodformule van te maken met zowel fysieke restaurants als cloud kitchens. Het concept kent Burgers, Wraps, PokeBowls, Salades en huisgemaakte verse dranken.
Hoge beoordeling:
Het bedrijf heeft haar deuren op 12 juli 2021 geopend voor haar klanten. De onderneming heeft een van de hoogste klantwaarderingen in Amsterdam, te weten 9.6/10, en wil graag opschalen. De onderneming speelt in op de ruimte voor vers en gezond eten en drinken waarvoor men niet lang hoeft te wachten, op locatie dan wel thuis of op kantoor. Huisgemaakt, heerlijk en eerlijk eten.
Van break-even naar winst:
Het bedrijf draait nu op bijna 1/3 van de capaciteit van haar eerste fysieke locatie en haalt break-even. Bij het opschalen van capaciteit zal de onderneming ca. 20% winst moeten maken. Hiervoor wil de onderneming meer personeel aantrekken en de openingstijden verruimen.


Business model:
De onderneming verkoopt haar producten (eten en drankjes) en diensten direct aan haar klanten, wat zowel individuen als bedrijven zijn. De verkoop vindt zowel fysiek op locatie als online plaats. Het is zodoende zowel B2C als B2B.
Early Birds B2B:
Mooie namen zoals Boston Consulting, Accenture, ABN Amro, gemeente Amsterdam, Partij voor de Dieren, een aantal Wooncorporaties en Hotels hebben eerder en vaker de catering dienst van deze onderneming mogen ervaren.
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist, Private Equity, Adviseur
USP’s:
– 100% vegan producten;
– Fast Fine Dining binnen 15 minuten op tafel;
– Klantbeoordeling > 4.8 / 5;
– Uniek, vers en gezonde gerechten waar je geen vlees hoeft te missen
– Hoge kwaliteit, goede service en een unieke ervaring
Benodigd kapitaal:
€500.000,- (minimum ticket size: €100.000,-)
Investeringsbehoefte:
De financiering wordt gebruikt voor de opening van twee nieuwe locaties, meerdere cloud kitchens en het aantrekken van meer vakbekwaam personeel. Per locatie zal er afhankelijk van de locatie ca. 350k nodig zijn. Het bedrijf zal voor het aantrekken en behouden van 10x goed personeel 300k budgetteren. De onderneming zal 500K aan marketing spenderen incl. een halve FTE voor marketing. Deze investeringsbehoefte zal over een langer tijd worden opgehaald en daarom begint de onderneming met de eerste ronde van €500.000,-.
Sector:
Food, Health, Horeca
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
3
Ervaring founders:
De founder is een ervaren business consultant en een expert in supply chain optimalisatie en food development.
Maandelijkse omzet:
€20.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€500.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€700.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€20.000,-
Reeds toegevoegde funding:
€0,-
Overige relevante informatie:
De oprichter heeft €350.000,- eigen vermogen geïnvesteerd in de onderneming. De Founder is bereid om nog extra te investeren. Aanstaande financiering betreft de eerste investeringsronde.
Videopitch bekijken