Innovatief Urban Kledingmerk

28 januari 2021

Beschrijving onderneming:

De mode industrie is de op één na vervuilendste industrie ter wereld. Dat komt onder andere door slechte omstandigheden in fabrieken, vervuilende materialen, energie, watervervuiling en het verbrandingsproces wanneer collecties niet verkocht worden. Daarnaast word veel kleding geproduceerd in landen in 3e wereld landen waar mensen worden uitgebuit en onder extreme arbeidsomstandigheden hun werk verrichten. Ieder jaar beland er 100 miljoen ton kleding in de verbrandingsovens of op de vuilnisbelt.

Deze startup is een duurzaam kledingmerk dat zich vooral op goede comfortabelen en luxe kleding richt. Ze zijn milieubewust bezig en willen de wereld graag laten zien dat je met de juiste producten en de juiste ingrediënten ook mooie kleding kan produceren.

De startup is opgericht in 2019 en is begonnen met verkopen in 2020.

Missie en visie: Het brengen van verandering in de wereldwijde mode industrie door de productieketen te verduurzamen. Waarbij waarde wordt geboden door kwaliteit, duurzaamheid en eerlijkheid centraal te stellen in de gehele levenscyclus van kleding. 

Duurzaamheid, eerlijkheid en transparantie staat bij deze startup centraal. Ze vinden het belangrijk dat hun kleding word geproduceerd onder de juiste arbeidsomstandigheden en dat er rekening word gehouden met het milieu. 
 
Waar andere modemerken slechts enkele gebieden binnen het productieproces verduurzamen, brengt deze startup een revolutionaire veranderd door duurzaamheid, transparantie, eerlijkheid en kwaliteit centraal te stellen in de volledige levenscyclus van haar kleding. 

 

Business Model:

Verkoop van hoodie’s met opdruk aan B2C en mogelijkheden om uiteindelijk B2B te gaan verkopen (bedrijfskleding naar de wens van de klant)

 

Type klant:

B2C voornamelijk maar mogelijkheid om ook de B2B markt op te gaan

 

Gewenst type investeerder:

Angel investor 

Deze startende onderneming is opzoek naar een investeerder die met kennis en expertise wil helpen. De onderneming is niet alleen opzoek naar iemand die investeert maar ook naar iemand die daadwerkelijk het merk groot wil maken met kennis en eventueel partner wil worden.

USP’s:

Duurzame kwalitatieve hoodie’s

 

Benodigd Kapitaal:

€20.000

 

Investeringsbehoefte:

Marketing, social media, expertise en kennis 

 

Sector:

E-Commerce

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

1

Aantal huidige werknemers:

1-5

Maandelijkse omzet (huidig):

€50 – €250

 

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€1000 – €2500

 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€5000

Huidige maandelijkse kosten:

€150

Reeds toegezegde financiering:

0

 

Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:

0

 

Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:

In overleg

 

Overige relevante informatie:

Duurzaamheid: 
 
Verduurzaming van de volledige keten. 
Waar concurrenten op enkele gebieden in het productieproces proberen te verduurzamen brengt deze startup verandering door de volledige levenscyclus van hun kleding te verduurzamen. Zo kijken ze niet alleen naar productie tot aflevering, maar geven ze oude kleding ook een tweede kans met het Vintage programma.
 
Vintage programma:
 
In het vintage programma wordt oude kleding een tweede kans gegeven. Met het Vintage programma willen ze de consument laten zien dat kleding weggooien onzinnig is en niet nodig is. Zo hebben ze verschillende kortingscode’s om dit aan te moedigen en de consument aan de startup te blijven binden. De consument stuurt de kleding op, dit word door ons verwerkt (en onder het kopje vintage programma weergegeven op de website) en verkocht voor een gereduceerde prijs. Consument ontvangt een kortingscode (denk hierbij aan ongeveer 15% tot 25%). 
 
Duurzame Materialen: 
 
Voor de productie van de kleding word gebruik gemaakt van duurzame materialen.
Er word uitsluitend gebruik gemaakt van 100% GOTS- gecertificeerd bio katoen afkomstig uit India, gerecycled polyester uit China en andere duurzame materialen zoals Modal®.
 
Eerlijke productie: 
 
De kleding word geproduceerd in Bangladesh. De partners waarmee word samengewerkt delen de visie en missie van de statup. Er zijn mechanismen opgezet zodat onder eerlijke arbeidsomstandigheden en onder de juiste voorwaarden wordt gewerkt. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met de Fair Wear Foundation. 
 
Meten van verbruik en impact. 
 
Er word data verzameld in de gehele toeleveringsketen om goed te begrijpen wat de impact is op het milieu. Zo kan deze het best geminimaliseerd worden. Wat afvalwater betreft, zijn al de partnerfabrieken uitgerust met geavanceerde waterzuiveringsinstallaties die toxische stoffen uit het water verwijderen om het veilig te hergebruiken.
 
Verpakking & verzending: 
 
De producten worden verzonden in gerecycled materiaal. Daarnaast wordt er geen gebruik gemaakt van overbodige ‘luchtverpakking’, wat een aanslag is op het milieu.
 
Certificaten: 
 
De startup is gecertificeerd door de beste. Denk hierbij aan: OCS 100, OCS Blended, Peta Vegan approved, GRS, OEKO TEX & organic certified. 

Interesse? Wij verbinden je graag

3 + 8 =

Volg ons

Recente plaatsingen

Uniek, voordelig en scalable boekingsplatform

Uniek, voordelig en scalable boekingsplatform

Beschrijving onderneming: This startup is a digital marketplace for local stays with the goal to become the first global booking platform that offers end-to-end full-local experiences by using personalized support powered by AI. The company is founded in 2017 and...

Lees meer

Andere interessante plaatsingen 

HalloLex

HalloLex

Maatwerk juridische documenten voor een betaalbare prijs! Online juridische dienstverlening, in een toegankelijk...

Over Venture Capital

Venture Capital verbind investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest