Opgericht in 2019 met op dit moment 8 werknemers. Deze startup importeert en verpakt peulvruchten, die vervolgens verkocht worden aan de etnische groothandelsmarkt en supermarktketens.
De onderneming is het eerste Belgische bedrijf dat peulvruchten verpakt en is internationaal actief. Zij verkopen kwaliteitsvolle peulvruchten en verpakken deze zorgvuldig in eigen gespecialiseerde productie.
Het machinepark van de onderneming is gloednieuw en beschikt over alle noodzakelijke infrastructuur om producten te labelen en te verpakken voor grote en kleine oplages. Het bedrijf hecht veel belang aan haar verpakking, die voorzien is van een hersluitbaar label en biologisch afbreekbaar is.
Business Model:
De inkoop, het verpakken en het verkopen van peulvruchten.
Sinds kort wordt er break-even gedraaid. Het doel is 25% marge per verpakking.
Type klant:
B2B
Gewenste Investeerder:
Venture Capitalist, Private Equity
USPs:
Deze partij levert een alles-in-één service en zijn de enige verpakkers van peulvruchten in België.
Hiernaast zijn de verpakkingen hersluitbaar en biologisch afbreekbaar.
Benodigd Kapitaal:
€10.000.000,-
Investeringsbehoefte:
– €5.500.000,- voor machines
– €3.000.000,- voor grondstoffen
– €1.500.000,- werkkapitaal
Sector:
Agri, Consumentengoederen, Food
Bedrijfsfase:
Series A
Aantal Founders:
1
Aantal werknemers:
8
Ervaring Founders:
Het managementteam bestaat uit drie personen: de initiatiefnemer/oprichter en twee aandeelhouders.
Aandeelhouder 1 heeft gewerkt in het bankwezen en beschikt over financiële kennis.
Aandeelhouder 2 heeft andere heeft een eigen verpakkingsbedrijf.
De oprichter heeft ervaring met ondernemen en beschikt over managementvaardigheden.
Maandelijkse omzet (huidig):
€300.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€2.500.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€3.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€80.000,-
Overige relevante informatie:
Er is in totaal €800.000,- geïnvesteerd door partners.