Beschrijving onderneming:
Deze startup is your sales partner in sustainability. Zij verduurzamen de kleding industrie door de transparantie te verhogen. Ze geven kledingmerken aan de hand van een supply chain analyse inzicht in de huidige impact van hun producten (bijv. kg C02, Liter water etc.). Daarnaast hebben ze een consumenten platform waar het makkelijk is om duurzamere kledingproducten te vinden. Wat doet deze startup?
Wat biedt deze startup aan?
|
Business Model:
De startup krijgt betaald voor de analyses. Het belangrijkste verdien model is de pay per click and pay per conversion voor de traffic die zij naar de webshops van kledingmerken genereren. |
Type klant:
B2B
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist; Incubator/accelerator
Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:
Deze startup is een van de eerste die levenscyclus analyses gebruikt op hun marktplaats. Daarnaast adviseren ze kledingmerken ook verder hoe ze hun supply chain kunnen opschonen. |
Benodigd Kapitaal:
€220.000,- |
Investeringsbehoefte:
Voor de technische ontwikkeling en opschaling van het platform. Ze zullen bovendien een een plug in bouwen waardoor onze service ook op andere platformen kan worden aangeboden. |
Sector:
B2B Software; E-Commerce; Impact
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€80.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€200.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€2.000,-
Reeds toegezegde financiering:
Momenteel heeft de startup €100.000,- binnengehaald d.m.v. een lening. |