De enige ancestrale Tequila ter wereld

30 January 2024

Download PDF

Ons bedrijf is bezig met het op de markt brengen van een tequilamerk met zeer speciale eigenschappen in de VS na een succesvolle proof-of-concept periode in de EU.

We hebben de interesse van een groter bedrijf dat vraagt om een proof-of-concept in de VS. Als dat lukt, is de kans op een vervroegde exit door overname vrij groot.

Het bedrijf is opgericht in 2014 en is toegewijd aan het merk en bouwt ook een distilleerderij in de Tequila Vallei in Centraal Mexico.

We hebben een patent op de fles en een industrieel geheim voor de formulering, andere intellectuele eigendomsrechten zijn ook veiliggesteld.

Distributie zal plaatsvinden via veilinghuizen (Sotheby’s en Christie’s) op basis van het unieke karakter van het product en de marges zullen naar verwachting vrij hoog zijn. De distilleerderij is een architectonisch project in leem en is al voor 70% klaar.

We richten momenteel een dochteronderneming op in New York die alles zal regelen en een vereiste is voor de uiteindelijke overname.

Business model:

We hebben een unieke waardepropositie ontwikkeld die de voorouderlijke productie van tequila nieuw leven inblaast, waardoor het de enige voorouderlijke tequila ter wereld is.

We gaan kleine batches produceren die via veilinghuizen en rechtstreeks aan klanten in de geselecteerde nichemarkten worden verkocht.

We hebben een goede marketing- en brandingstrategie ontwikkeld die op verschillende niveaus innoveert en een hechte band opent met innovators en early-adopters.

De fles en verpakking zijn perfect afgestemd op de huidige trends in e-commerce distributie, gedurende de levensduur van het merk zal het evolueren in uiterlijk en capaciteiten die de kenmerken van die specifieke batch of editie.

USP’s:

Van de meer dan duizend tequilamerken is er niet één die wordt vervaardigd zoals tweehonderd jaar geleden.

Alle tequila’s op de markt zijn het resultaat van industriële productiemodellen die gebaseerd zijn op volume boven kwaliteit, en zijn zeer vervuilend. De Amerikaanse luxemarkten voor tequila hechten waarde aan authenticiteit en sociaal-ecologische normen en zijn bereid daarvoor een premie te betalen.

Investeringsbehoefte:

  • Productiefaciliteiten voltooien: €350.000
  • Operationele kosten 1 jaar: €170.000
  • Productie flessen en verpakkingen 1 jaar: €100.000
  • Lancering in NYC en Miami – marketing/branding: €250.000
  • Overige: €130.000

Gewenste competenties investeerder:

De meest gewenste competenties van de investeerder zijn:

  • Ervaring of contacten in de drankensector en/of de HORECA.
  • Ervaring en inzicht in ondernemerschap.
  • Begrip van en ervaring met fusies en overnames
  • Ervaring met internationaal zakendoen

Ervaring founder(s):

De oorspronkelijke oprichter heeft meer dan 30 jaar ervaring rond tequila, als professionele tequila-proever en begon op een gegeven moment als ondernemer een import- en distributiebedrijf voor tequila en mezcal voor Europa, dat nog steeds sterk is.

Na verloop van tijd ging hij om met een geschiedenisonderzoeker in Mexico en besloot hij de voorouderlijke methodologie weer tot leven te brengen. Hij vond een meester-distilleerder met de kennis en capaciteit om de distilleerderij het best mogelijke product te laten produceren in een speciaal ontworpen distilleerderij.

Ze hebben een CMO met indrukwekkende referenties, met meer dan 20 jaar ervaring in het werken voor topbedrijven als marketingdirecteur over de hele wereld. Een CFO met meer dan 20 jaar ervaring bij UBS en Credit Suisse in Mexico, en die samen met haar man als COO de operatie soepel zal laten verlopen.

Overige relevante informatie:

Kapitaal dat door de oprichter is geïnvesteerd tijdens de eerste fasen: €470.000.

Kapitaal dat is opgehaald door de oprichter na de proof-of-concept periode: €280.000.

Kapitaal dat is opgehaald bij derden gedurende de hele looptijd van het project: €170.000. Er is tot nu toe slechts één investeringsronde geweest.

Bedrijfsgegevens

  • Huidige maandelijkse Omzet: € 0,-
  • Benodigd kapitaal: € 1.000.000,-
  • Sector(en): Food, Horeca

  • Aantal Founders: Aantal Founders
  • Aantal Medewerkers: Aantal Medewerkers
  • Fase: Fase
  • Minimale Ticketsize: Minimale Ticketsize

Andere interessante plaatsingen

Discover more from Venture Capital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading