Beschrijving onderneming:
|
Deze startup is begin 2019 opgericht en is ontstaan uit frustratie tijdens stages. Waarom zijn er zoveel rating platforms, terwijl het vinden van een leerzame stage vaak gebeurt op basis van slechts een paar aanbevelingen? De organisatie streeft ernaar om de kwaliteit van stages te verbeteren door het verzamelen van stagebeoordelingen en door matchmaking-algoritmen te gebruiken. Het algoritme is zelf ontwikkeld door deze startup. Met een totale (nationale) marktomvang van €67.000.000,- waarvan een total servicable market van €34.000.000,- en krapte op de arbeidsmarkt is de timing goed. Sinds de lancering van de onderneming hebben 4.422 studenten zich aangesloten bij het deze startup en zijn er 120 stagevacatures verkocht op no-cure no-pay basis. De service wordt aangeboden via een eigen platform en e-mailcampagnes.
|
Business Model:
|
Het business model was tot voor kort de verkoop van stagevacatures op no-cure no-pay basis en is veranderd naar een abonnementsvorm waarbij bedrijven kunnen kiezen uit 3 pakketten. De keuzes zijn de volgende:
Pakket 1: Claim your business (€0)
Pakket 2: Subscription (€79 per maand + €449 per aangenomen student)
Pakket 3: Premium (€99 per maand)
Bij pakket 1 kunnen er geen stagevacatures worden geplaatst. Bedrijven kiezen dit pakket om op de hoogte te blijven van nieuwe stagebeoordelingen.
Pakket 2 en 3 zijn hetzelfde: er wordt actief gezocht naar studenten die aansluiten bij de stagevacature. Het enige verschil is de manier van betalen. Bijgevoegd een precies overzicht van de pakketten.
|
Type klant:
B2B
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist, Incubator/accelerator
USP’s:
|
(1) Database aan relevante stagereviews: met deze gigantische database aan stagereviews creëren ze de perfecte tool die de kwaliteit van stages omhoog brengt. Op deze manier vergroten ze de kans op een langere werkrelatie tussen student en het bedrijf.
(2) Door middel van een matching systeem matchen ze student (gebaseerd op persoonlijkheid en behoefte) aan een bedrijf (gebaseerd op bedrijfscultuur en behoefte). (3) Geïntegreerde videosollicitatie: dit maakt het werven van stagiairs efficiënter, persoonlijker en leuker! |
Benodigd Kapitaal:
| €100.000,- |
Investeringsbehoefte:
|
Infrastructuur & hosting: €1.000 Software ontwikkeling: €10.800 Kantoorkosten: €3.390 Personeel: €44.500 Autokosten: €1.800 Marketing: €25.500 Marketingstaffel: €9.700 Administratiekosten: €400 Juridische kosten: €800 Onvoorzien: €1.800
|
Sector:
Zakelijke dienstverlening
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
|
Founder 1: Ondernemerschap, connecter & sales
Founder 2: Ondernemerschap, marketing & user experience |
Maandelijkse omzet (huidig):
|
€0,- (Er is wel omzet gemaakt, maar vooral op “no cure no pay” basis, waardoor er geen vaste bedrag is omgezet) |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
| €367.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.500.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€500,-
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
| €0,- |
Overige relevante informatie:
|
€40.000,- zelf geïnvesteerd vermogen om het platform te ontwikkelen.
|
Videopitch bekijken




