Duurzame sport en active wear

17 April 2024

Download PDF

Dit profiel is niet meer beschikbaar

Reageren op dit profiel is op dit moment niet mogelijk.

Ons merk is een retail merk dat zich richt op duurzame, exclusieve activewear. Wij onderscheiden ons door hoogwaardige en duurzame kleding aan te bieden die is ontworpen om comfortabel te zitten. Onze klanten hechten waarde aan stijl en aan comfortabele kleding, daarnaast willen wij onze klanten een unieke winkelervaring bieden. 

De verkoop vindt hoofdzakelijk online plaats via onze webshop. Hiernaast gaan we ook pop-up stores openen in grote steden. Zo houden we onze kosten laag en bieden we onze klanten toch de gelegenheid om onze producten fysiek te zien en te passen. 

Onze kleding wordt in-house ontworpen door verschillende designers. We laten de kleding produceren met duurzame materialen en productiemethoden. We richten ons op het aanbieden van diverse stijlen en maten om zo aan de behoeften van onze klanten te voldoen. 

We zijn ervan overtuigd dat ons merk inspeelt op de behoeften van de groeiende markt. Met onze focus op kwaliteit, duurzaamheid en unieke winkelervaringen, zijn we ervan overtuigd dat we ons zullen onderscheiden van de concurrentie en een loyale klantenkring zullen opbouwen die waarde hecht aan ons concept. 

Business model:

Het bedrijfsmodel van ons merk is gericht op een combinatie van directe online verkoop en partnerships met luxe boetieks en high-end warenhuizen. Onze omni-channeling doen wij door elk jaar een pop-up in grote steden te realiseren.

USP’s:

Ons merk verkoopt duurzame kleding die gemaakt is van onder andere gerecycled polamide, organisch materiaal en natuurlijk afbreekbare stoffen.

De stoffen voor ons product worden ook lokaal gesourced in Griekenland, waardoor de vervuiling van de omgeving tot een minimum beperkt blijft.

Ons merk staat ook voor het combineren van elementen om zo een duurzaam product te creëren. Onze klanten hechten waarde aan het milieu en de vervuilingen van de omgeving waar zij in leven. Van het eindproduct tot aan transport en verpakking, Ons merk zorgt voor een duurzame aanpak.

Investeringsbehoefte:

De investeringsbehoefte is voor het inkopen van onze producten, marketing voor de pre-sale en overige kosten die belangrijk zijn voor zichtbaarheid. Ons merk is nog niet online, we zijn nu in onze laatste sample fase van de officiële producten vanuit een privé investering. Deze laatste samples worden mid-mei geleverd.

Gewenste competenties investeerder:

Een investeerder die bereid is om mee te gaan voor een aantal jaren dus ook bereid is om het bedrijf op te schalen. Wij hebben hier ook een financieel plan voor gemaakt. Ook willen wij iemand die graag meedenkt en graag wil mee werken aan duurzame projecten. Een deel van de winst gaat naar 6 projecten die wij in 6 jaar willen realiseren. Ik zou dit het liefst allemaal 1:1 willen pitchen.

Ervaring founder(s):

In de periode van 2017 tot heden, ben ik altijd bezig geweest met het onderwerpen en verkopen van kleding als creatieve bezigheid. Nu ga ik een grotere stap maken in deze branche en een impact maken door duurzame en comfortabele kleding te produceren. De slogan “combining elements” draait niet alleen om het combineren van de duurzame stoffen, maar ook het verbinden van mensen op een maatschappelijk vlak.

Ik heb een eigen sportschool gehad van 2017 tot aan 2021 en ben daarna werkzaam geweest als manager bij de RSG group. Ik ben nu in het buitenland Bahrein aan het werk tot 15 mei en vanaf dan werk ik door aan ons merk. Het idee is om 24 september te launchen.

Overige relevante informatie:

Ons merk heeft alles in orde qua plan, financiën, leverancier en een eigen investering van €10.000.

Andere interessante plaatsingen

Discover more from Venture Capital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading