Billie Wonder transformeert de luierindustrie van wegwerp naar circulair met een herbruikbaar, full-service luiers...
Employer branded jobboards hebben de toekomst!
Dit is een Besloten Vennootschap opgericht in januari 2022. Zij willen het werkgeluk van medewerkers vergroten en duurzame arbeidsrelaties faciliteren door de perfecte match te creëren. Dit doet dit bedrijf door het creëren van unieke vacatureplatformen, die een duidelijke koppeling maken tussen employer branding voor de werkgever en de vacaturebeleving door de werkzoekende. De unieke vacatureplatformen hebben gemeen dat ze zich richten op niche-markten, zoals de bouw, horeca, ICT, zorg, logistiek, zakelijke dienstverlening etc. en daarbij aansluiten op de specifieke behoeften van die markt. De vacatureplatformen sluiten aan op de behoefte van het bedrijf en de werkzoekende.
Kernwaarden
Dit bedrijf staat voor: Bezieling, Origineel en Respectvol. Wij willen gezien worden als een bedrijf waar medewerkers vol bezieling zijn. Ze zijn enthousiast, bevlogen en levendig. We zijn geen dertien-in-een-dozijn bedrijf met een vacaturewebsite, maar willen zowel opdrachtgevers als medewerkers continu positief verrassen. Respect is een belangrijke factor. Zowel intern als voor opdrachtgever, werkzoekende en stakeholders.
Missie
Voor iedereen een baan die aansluit bij zijn of haar drijfveren! Dit bedrijf streeft er naar dat iedereen een functie bekleedt bij een organisatie die aansluit bij zijn of haar drijfveren. Als dit bij je huidige bedrijf is, dan is dat prima en blijf vooral zitten. Zo niet, ga dan op zoek naar een functie en organisatie die wel voldoet aan jouw wensen.
Visie
(latent) werkzoekenden op een effectieve en efficiënte manier in contact laten komen met zijn of haar ideale functie en organisatie. Het bedrijf gaat vacatureplatformen zo inrichten dat (latent) werkzoekenden snel bij beschikbare functies komen die voldoen aan zijn of haar drijfveren.
Business model:
Propositie
Vacatures
Vacatures bij dit platform inspireren de werkzoekende. Dit doen we door het aanbieden van relevante tools, waarmee ze een veel beter beeld krijgen van de functie en de cultuur van het bedrijf. We laten een fictieve werkagenda zien, een 360 graden foto van de werkomgeving, veel afbeeldingen en video’s en laten collega’s aan het woord.
Werken-bij website
Veel MKB-bedrijven hebben hun employer branding niet geregeld. Jobtriggers biedt de mogelijkheid om heel simpel en voordelig een eigen professionele werken-bij website. Door hun eigen verhaal te creëren, trekken ze de juiste mensen aan. De werken-bij site kan geïntegreerd worden in de eigen bedrijfswebsite en daarnaast komt de site prominent op het vacatureplatform van de betreffende sector te staan.
Content creatie
Het is belangrijk dat de kwaliteit van de content goed is. Dit bedrijf kan bedrijven die deze content nog niet hebben ondersteunen. Op basis van een samenwerking met videograven kan de opdrachtgever voordelig kwalitatieve content laten maken waar zijzelf dan ook de eigenaar van zijn. De rol van dit bedrijf is hierin redigerend en ondersteunend.
We richten ons bewust op niche markten, omdat:
- we alleen relevante vacatures aan werkzoekenden voorstellen;
- de sector het platform sneller zal omarmen;
- we eenvoudiger een goede naamsbekendheid kunnen creëren binnen de sector;
- we door betere marktkennis van de sector, beter in kunnen spelen op wijzigingen in de markt.
Op dit moment zijn we actief in twee verschillende sectoren. Namelijk voor de bouw en installatie sector en voor de horecasector. De engine van ieder platform is hetzelfde, wat het uitbreiden naar andere sectoren snel en efficiënt laat verlopen. De website zelf is aangepast aan de behoefte van de sector. Zo is Functies in de Horeca frivoler en zachter dan de Functies in de Bouw, die wat strakker en zakelijker is.
We kunnen door betere marktkennis van de sector, beter in kunnen spelen op wijzigingen in de markt.
USP’s:
Als je kijkt naar de verschillende jobboards in de markt zie je hier alleen maar platte teksten. De werkzoekende wordt totaal niet geïnspireerd en geënthousiasmeerd en weet uiteindelijk ook niet zoveel over het bedrijf. Daarnaast komen alleen actief werkzoekenden op hun websites. Dit zijn er niet zoveel op dit moment. Maar 12% van de beroepsbevolking is actief aan het zoeken.
Bij ons is de behoefte van de werkzoekende de basis. Wij geven de werkzoekende de beleving waar hij naar op zoek is om een goede inschatting te maken of de functie, maar vooral ook het bedrijf de moeite waard is om voor te werken. Daarnaast gaan we via campagnes ook actief op zoek naar de werkzoekende voor de vacatures, zodat ook de latent werkzoekende bereid wordt.
Daarnaast is het belangrijk dat de werkzoekende kan solliciteren op de manier die het best bij hem past. Dit is niet altijd op de standaard manier van een CV met motivatie. Vooral bij de uitvoerende jobs, hebben veel werkzoekenden geen CV en vinden het misschien zelfs lastig om te schrijven. Maar zijn het wel top vakmannen. Daarom kun je bij ons ook kiezen om via een audioboodschap te solliciteren.
Investeringsbehoefte:
- Marketing: € 150.000,-
- Aanname personeel: € 500.000,-
- Overige: € 100.000,-
Ervaring founder(s):
De oprichter is, na mede-eigenaar te zijn geweest van een platform voor ZZP opdrachten, al 10 jaar eigenaar van werving & selectiebureau, gericht op de bouw en installatiesector. Vanuit dit bedrijf is door een duidelijk gebrek aan employer branding vacaturewebsites het idee ontstaan om te starten met het bedrijf voor deze investeringspropositie.
Overige relevante informatie:
We hebben een geweldig product gebouwd wat schaalbaar is en daarnaast zeer klant en kandidaatvriendelijk. Het vliegwiel gaat echter pas draaien als er salespower aangetrokken kan worden. Ik, de founder, heb inmiddels 200K EUR geïnvesteerd in het bedrijf, maar ik kom er achter dat er echt meer nodig is. Ik sta dus open voor mee ondernemende partners, maar zeker ook investeerders die begrijpen dat een platform als deze tijd nodig heeft. We krijgen zeer positieve signalen vanuit de markt, met name ook dat men vindt dat dit echt onderscheidend is in het in beeld brengen van alle facetten die komen kijken bij het aanwerven van betrokken medewerkers. We hebben ook gemerkt dat persoonlijke verkoop direct leidt tot omzet. Er is dus alle vertrouwen in de haalbaarheid van het commerciële model. Daarnaast zijn er ook een aantal goede lock-ins ingebouwd.
Wie durft het avontuur aan met ons?



