Billie Wonder transformeert de luierindustrie van wegwerp naar circulair met een herbruikbaar, full-service luiers...
Platform voor Europese e-commerce logistiek
Dit profiel is niet meer beschikbaar
Reageren op dit profiel is op dit moment niet mogelijk.
Dit bedrijf biedt een logistiek platform voor e-commerce ondernemers met Europese ambities. Ze houden de voorraad relevant, het fulfilment-netwerk schaalbaar en de kosten laag. Het platform wordt ondersteund met in-house customer service die opvolging geeft aan dagelijkse orders en zendingen, alsmede consulting services voor ontwerp van het netwerk en voorraad-optimalisatie van aangesloten klanten.
De Europese cross-border e-commerce markt heeft een omvang van ca EUR 171 Miljard (2021). Naar schatting leent 30% hiervan zich voor een “distributed inventory” model welke nog maar nauwelijks ontgonnen is.
Gestart in Q1 2022 heeft het bedrijf een aantal launching customers in Noord-West Europa en eerste omzet op basis van een MVP. In 2023 wordt de tech-stack verder uitgebouwd voor bestaande en nieuwe klanten.
Business model:
Maandelijkse abonnements-fee voor gebruik van het platform + fee per transactie + consulting uren voor design, implementatie en optimalisatie.
USP’s:
Onderscheidende propositie:
- Eén van de weinige fulfillment aanbieders met een pan-Europees fulfillment aanbod;
- Fulfilment is een markt van “local heroes”;
- Order-afhandeling, forecasting en voorraadbeheer onder één dak: er zijn vrijwel geen fulfilment bedrijven die deze combinatie bieden;
- Schaalbaar: geen eigen warehouses of wielen, maar gebruik makend van sterke lokale partners in elke regio;
- Focus ligt niet alleen op verhoging van de omzet van de klant maar ook op verbeteren van de omloopsnelheid van de voorraad (werkkapitaal);
- Een dijk van een tech-stack: schaalbaar, cloud-native, robuust, flexibel en ontzorgend.
Investeringsbehoefte:
- Afronden tech-stack: € 200.000,-
- Personeel – Systems, Customer Service, Sales: € 300.000,-
- Onboarding nieuwe klanten: € 50.000,-
- Kantoor/werkplekken: € 25.000,-
- Marketing: € 50.000,-
Ervaring founder(s):
De founder heeft ruim 25 jaar ervaring bij multinationals in handel en logistiek. Hij heeft diverse vernieuwende logistieke concepten op zijn naam staan en concludeerde dat de expertise over forecasting, voorraadbeheer en internationale logistiek veelal ontbreekt bij e-commerce ondernemers die buiten de eigen landsgrenzen willen groeien.
Overige relevante informatie:
Pre-seed investering in 2022 ca EUR 130.000 volledig uit eigen middelen (bootstrapped) van de founder.
Andere interessante plaatsingen
Reserved matters & veto rights uitgelegd: waarover mogen investeerders meebeslissen?
Naast aandelen en economische rechten krijgen investeerders vaak ook zeggenschapsrechten. Die zitten meestal verpakt...
https://venturecapital.nl/het-circulaire-luiersysteem-dat-de-professionele-kinderopvang-definitief-van-wegwerp-naar-herbruikbaar-brengt/
Bij bijna elke venture capital-ronde komt het onderwerp option pool ter sprake. Voor veel founders voelt dit als een...



