Billie Wonder transformeert de luierindustrie van wegwerp naar circulair met een herbruikbaar, full-service luiers...
Smart parenting – the kids activity hub for your city
Probleemstelling:
De Familiesector in de steden is enorm, maar versnipperd, tijdrovend en frustrerend voor ouders.
- Ouders besteden gemiddeld 19 uur per week met hun kinderen aan vrijetijdsactiviteiten (zoeken, boeken, beheren en meedoen of begeleiden bij activiteiten).
- Ouders vinden het moeilijk om de door hun gewenste familiesector activiteiten en aanbieders te vinden. 72% van deze aanbieders zijn verenigingen of freelancers die de capaciteit of kennis missen om aan marketing en sales te doen.
Oplossing:
Wij hebben met succes een proof of concept getest en zijn sinds oktober 2022 live met een purpose-driven en managed digitale marktplaats voor ouders en aanbieders in de Familiesector in Amsterdam.
Onze kerndienst (website) verbindt ouders rechtstreeks met lokale aanbieders van kinderactiviteiten, kinderopvang, onderwijsdiensten, gezinsvriendelijke bedrijven en nog veel meer, om de sector toegankelijker en actueler te maken.
De inhoud is zowel door gebruikers gegenereerd als samengesteld, zodat ouders in een fractie van tijd snelle en weloverwogen beslissingen kunnen nemen.
Marktomvang:
- Ouders met kinderen onder 12 jaar wonend in grote steden: €2.2bn
- Familiesector aanbieders in en rondom grote steden: €4.6bn
Tractie
Ouders (momenteel alleen gratis service):
- 3,141 page views
- 1078 sessions
- 637 unique visitors
- Average 47% bounce rate
- 6 mins. average session duration
- Totaal social media volgers: 144
Aanbieders (2 abonnementen opties):
- 16 familiesector aanbieders
- Totaal omzet: €1000,-
Product
Momenteel gebruiken wij onze pilot (wegwerp) product. Binnenkort gaan wij overstappen naar onze zelf ontwikkelde nieuwe marktplaats website.
Business model:
Familisector aanbieders
Hierin biedt de startup verschillende abonnementen aan:
- Basis abonnement
- begin prijs €3 p.m.. Bouwt op in 5 jaren tot €12,50.
- €0,05 per click. Bouwt op in 5 jaren tot €0,33 per click
- Uitgebreide service
- begin prijs €5 p.m.. Bouwt op in 5 jaren tot €18,99.
- 5% commissie op boekingen vanaf jaar 2 (of na €200 waarde van boekingen)
Aanvullende (toekomstige) diensten zoals:
- Digitale administratie modules
- Capaciteit management en optimalisatie
Ouders (coming soon)
Maandelijks bedrag: begin prijs €1,99 vanaf jaar 2. Bouwt op in 4 jaren tot €4,99.
Aanvullende (toekomstige) diensten zoals:
Kortingen op goederen en diensten voor de familiesector voor premium klanten
Marktplaats voor tweedehands kinderartikelen
Gesponsorde advertenties
Google adsense – €5 CPM
Display ads – €20 CPM
Targeted ads – €125 CPM
USP’s:
- Een marktplaats voor alle producten en diensten in de familiesector;
- Relevante, betrouwbare en actuele informatie;
- Slimme functies om ouders te helpen bij hun keuze zoals filters, reviews en vergelijking;
- Gebruiksvriendelijk boekingssysteem voor ouders en aanbieders;
- Persoonlijke hulpdienst voor ouders en zorgverleners;
- Merk met een betekenisvol doel dat resoneert met ouders en aanbieders;
- Gedreven, ervaren en bewezen oprichters team.
Investeringsbehoefte:
- Sales: 50%
- Marketing: 30%
- Operations: 20%
Ervaring founder(s):
Founder 1:
- Operations, Product & Cust Serv 18 jaar ervaring als digital product owner en Project Manager in verschillende branches.
- Krachten: operations & PM, visual & UX design, QA & customer service.
Founder 2:
- Sales, Finance & Strategy 20 jaar ervaring in managementadvies en financiële sectoren.
- Krachten: financiële modellering, conceptontwikkeling, PM, strategieontwikkeling, operations en sales.
Founder 3:
- Marketing, Branding & Sales 20 jaar ervaring als marketeer in verschillende branches.
- Krachten: merkopbouw, marketing (online & offline), marktonderzoek, sales.
Founder 4:
- Development, Product & DevOps 12 jaar ervaring als software engineer, waarvan 8 als tech lead en 5 als medeoprichter.
- Krachten: technisch architect, bouwer, devops, mentor en een bewezen ondernemer.
Overige relevante informatie:
De founder hebben er tot nu 25.000 euro in geïnvesteerd.



