Billie Wonder transformeert de luierindustrie van wegwerp naar circulair met een herbruikbaar, full-service luiers...
Social app (>900.000 downloads) rolt internationaal uit – zoekt investeerders
Deze snelgroeiende social app heeft binnen 2.5 jaar na lancering meer dan 900.000 downloads in 5 landen. Het platform wordt nu ook uitgerold in Mexico Stad, New York, Seoul en Berlijn.
De missie van de app is om het socializen terug te brengen naar het échte leven. Minder op je scherm, meer in real life. Via de app kan je zien wie in de buurt in is voor hetzelfde. Het maakt het makkelijk om (nieuwe) mensen te ontmoeten en samen een activiteit te doen, denk aan samen sporten of samen uitgaan.
Het platform wordt gesteund door zeer gerenommeerde en ervaren bestuurders, waaronder voormalig CPO booking.com, CIO Ahold Europe en CEO Techleap evenals een aantal internationale DJ’s en voormalig topsporters.
De strategie van de onderneming is dat ze eerst zoveel mogelijk gebruikers en landen/metropolen willen aansluiten en vervolgens omzet behalen vanuit deze database.
Sinds drie maanden is er een goed werkend businessmodel gevonden, waarbij de metrics bekend zijn. In deze drie maanden is men tot een conversie gekomen van meer dan 3.000 betalende klanten, hetgeen aantoont dat er interesse is uit de markt. Op basis van de huidige area’s wordt er een MRR verwacht per ultimo 2024 van +/- 40K. De totale omzetverwachting voor 2024 (1e jaar operationeel) bedraagt EUR 300K. Voor 2025 wordt een omzet verwacht van EUR 2,6M.
Er is bewezen animo in meerdere EU landen door succesvolle pilots die hebben plaatsgevonden. Men heeft de doelstelling om in 40 landen operationeel te zijn per ultimo 2027.
De huidige financieringsronde wordt gebruikt om in 15 metropolen te worden uitgerold.
Voor september 2024 staan de volgende metropolen op de uitrol:
- Mexico Stad;
- New York;
- Seoul;
- Berlijn.
Business model:
De app biedt sinds kort premium abonnementen aan met bewezen animo. In 3 maanden tijd zijn er ruim 3.000 betalende klanten met abonnement aangehaakt.
Deze onderneming heeft initieel een ‘users-first’ strategie gehanteerd, waar de focus ligt op het aanhaken van zoveel mogelijk gebruikers waarna omzet volgt. Dit is een strategie die vaak wordt gehanteerd bij sociale media. Inmiddels heeft het bedrijf in korte tijd een aanzienlijk gebruikersbestand en richt het zich in deze fase ook op het realiseren van omzet. De verwachting is dat de onderneming in Q4 2025 break-even is.
USP’s:
USPs:
-
- Het real life social network;
- Meer dan 900.000 downloads slechts 2.5 jaar na lancering;
- Uitgerold in 5 landen, bewezen animo in +10 landen;
- Al € 2.800.000 opgehaald bij ervaren bestuurders en angel investors;
- Schaalbaar product en team.
Investeringsbehoefte:
In de huidige funding ronde van EUR 2.000.000 wordt financiering opgehaald voor de uitrol van de applicatie in 15 metropolen. Hiervan is er al EUR 1.000.000 opgehaald. Er nog ruimte voor EUR 1.000.000 in convertible notes. De minimale ticketsize is EUR 100.000.
De uses zien er bij benadering als volgt uit:
- Marketing: 44%
- Staff/Management: 8%
- Staff/Developers: 15%
- Staff/Marketing & Sales: 14%
- Loans & Interest: 8%
- Overige kosten: 11%
De verwachting is de onderneming in Q4 2025 break even gaat zijn.
Gewenste competenties investeerder:
De ideale investeerder kan zowel in deze als de volgende financieringsronde participeren.
Ervaring founder(s):
Het uitstekende management team bestaat uit 3 diverse en ervaren ondernemers.
Daarnaast bestaat het team per heden uit 6 man, bestaande uit development, marketing en support.
Tevens heeft men een club van diverse high profile informals aan zich te weten die op C-level hebben geacteerd bij o.a: Booking.com, Ahold, CM.com, diverse bekende sporters en DJ’s.
Overige relevante informatie:
De ideale investeerder kan zowel in deze als de volgende financieringsronde participeren.
De huidige investeerdersgroep bestaat uit diverse zeer gerenommeerde angels (oud CPO Booking.com, oud CEO Euronext, oud CIO Ahold Europe)



