Het maken van elektronische muziek is erg moeilijk. Daarom stelt Hi Live beginners in staat om live te kunnen leren van de professionals. Op het platform van Hi Live kunnen beginnende muziekmakers face-to-face video streamen met hun favoriete artiesten en het creatieve proces leren dat de professionals gebruiken. Het platform is nu bijna vier maanden live.
Growth capital:
Hi Live is op zoek naar een convertible loan van €250000. Hi Live zou het geld gebruiken om te investeren in marketing om zo zijn fanbase te vergroten en zo meer betalende klanten te krijgen, in lonen, om het team te betalen, en in onderzoek en ontwikkeling om nieuwe functies te ontwikkelen.
Activiteiten:
Hi Live stelt beginnende muziekmakers in staat om rechtstreeks van de professionals te leren. De gebruikers van het platform kunnen live en on-demand webinars bekijken om inzicht te krijgen in de workflow van de mentoren. Ze kunnen ook face-to-face videochatten met de mentoren om feedback te krijgen op hun producties. Hi Live is momenteel volledig gericht op haar core customers: jonge producers die een groot artiest willen worden, die hun vaardigheden willen verbeteren en die opgemerkt willen worden.
Business model:
Op Hi Live betalen de gebruikers per sessie. Het bedrijf heeft een overeenkomst met de mentoren, waarbij 60% van de bruto-omzet (exclusief btw) als commissie naar hen gaat. In 2021 zal Hi Live op abonnementen gebaseerde live-sessies introduceren.
Team:
Momenteel bestaat Hi Live uit de twee co-founders. Bobby de Graaf, die een masterdiploma in marketing heeft, bracht muziek uit op Spinnin ’Records, Nicky Romero’s en Hardwell’s muzieklabel. De andere mede-oprichter, Áron Cserveni, is een audio-ingenieur, produceerde tien jaar lang muziek voor artiesten van wereldklasse en was een A & R bij het muzieklabel Future House Music.
Highlights:
- 1000 registered users
- 500 transactions
- 100% early-adopter satisfaction rate
- 23 onboarded professional mentors
- Well-developed team spirit, defined process system, and brand promises
- First-mover advantage
- Unique position thanks to the founders’ extensive network in the music industry
- Pure industry focus
- Great opportunity to enter the Chinese market, thanks to the founders’ network
- Easily scalable concept
Sales forecast:
2020: € 483K
2021: € 2.26M
2022: € 4.43M